Bemutatkozás Szolgáltatások Árjegyék Elérhetőség Galéria Referenciák

Szolgáltatások

Cégünk az alábbi szolgáltatásokat nyújtja ügyfelei részére:

  • Szélvédőjavítás (kavicsfelverődések és repedések javítása a gépjármű szélvédőin)
  • Rendszám-, illetve alvázszámgravírozás
  • Belső visszapillantó tükrök felragasztása
  • Légterelők felhelyezése a gépjármű oldalüvegeire
  • Lámpavédő plexik felhelyezése a gépjármű fényszóróira
  • Fényszórók polírozása

Szélvédőjavítás

Szélvédőjavítással Magyarországon az 1990-es évek eleje óta foglalkoznak. Ugyan a technológia nem sokat változott, de a felhasználható anyagok egyre szélesebb skálája férhető hozzá hazánkban is. Cégünk mostanra számos gyártó termékét kipróbálhatta és tesztelhette, így sikerült kiválasztani a legmegfelelőbbet, ugyanis a javítás sikerességét és tartósságát nagyban befolyásolja a felhasznált anyag minősége. Cégünk az Esprit cég termékeire tette le a voksát, melynek köszönhetően alig fordultak elő a a javítással kapcsolatos reklamációk.

A kavicsfelverődés típusai

A gépjármű szélvédője kétrétegű üveglapból áll (külső ill. belső réteg), melyek között egy átlátszó ragasztófólia található.
Kavicsfelverődés esetén általában a szélvédő külső rétegéből válik le egy kúpos darab, valamint a felcsapódás hatására az éppen maradt üveg és fólia között légbuborék keletkezik. Természetesen előfordulhat, hogy a belső üvegréteg is sérül, de szerencsére ebben az esetben is van lehetőség a javításra. Ilyenkor a sérülések javíthatósága nagyban függ attól is, hogy mennyire van hozzáférhető helyen. A felverődéseknek számos típusát megkülönböztetjük, a korábban említett sérüléstípus a kagylós sérülés, emellett előfordulnak még félkagylós, repedésszálas, körkörös sérülések, illetve ezek kombinációi.

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

A javítás folyamata

A javítás a sérülés megtisztításával kezdődik, ezért megfúrjuk a felületi sérülést, ezzel eltávolítjuk az itt lerakodott szennyeződést. A tisztítási fázist követően a furaton keresztül egy injektor segítégével nyomás alatt folyékony ragasztót, az üveggel közel megegyező törésmutatójú anyagot juttatunk a nyílásba. Ha a ragasztó teljesen kitöltötte a sérülést, akkor természetes vagy mesterséges UV-fény segítségével hagyjuk megkeményedni. Ennek következtében a sérülés elhalványul és nem tud továbbrepedni. Végül a sérülés helyén felületi kezelést végzünk, melynek során először lezárjuk a sérülést és síkba hozzuk a szélvédő üvegével, majd - mivel a felület ekkor még matt fényű - polírpasztával fényesre polírozzuk. Repedés esetén is hasonlóan járunk el, csak akkor javításkor, a továbbrepedés megakadályozása érdekében, a repedés vége előtt fúrjuk meg az üveget.

A végeredmény

A javított sérülés esztétikája erősen függ a felületi sérülés nagyságától, a benne található repedések, illetve a belekerült szennyeződések mennyiségétől. Ezért ajánljuk, hogy amíg nem javittatjuk ki a kavicsfelverődést, ragasszuk le azt például cellux-szal. Repedéseknél viszont a leragasztást nem javasoljuk, mivel a cellux ragasztóanyaga könnyen beleolvadhat a sérülésbe, amit később nem lehet kitisztítani. A javítás mínőségét a hideg-meleg nem, de a csapadék befolyásolhatja, mivel a legtöbb sérülést nem lehet a javítás előtt megfelelő módon kiszárítani. Ezért esős időben nem érdemes javíttatni, ugyanis gyanta helyett víz maradhat a javított sérülésbe, ami rontja a javítás minőségét.
A kavicsfelverődéseket nem csak a szélvédőn történő jó átláthatóság vagy esztétikum miatt érdemes minél hamarabb megjavíttatni, hanem azért is, mert ha a felverődés a szélvédő szélének 5-10 cm-es sávjába esik, akkor a szélvédő elrepedésének esélye 90-95%, míg ha más helyen van a sérülés akkor 50% a valószínűsége, hogy az üveg elreped.

Rendszám-, illetve alvázszámgravírozás

A rendszám-, illetve alvázszám garvírozása a gépjármű üvegeibe bizonyítottan jól bevált módszer az autólopás megelőzésére, mivel a jelöléseket nem lehet az üvegekből nyom nélkül eltávolítani. Ezért a személyautó eltulajdonítása esetén az autó üvegeit le kell cserélni, ami tetemes összeget jelent és a cserélt üvegeket sem tudják értékeíteni.
Ha CASCO-t szeretnénk kötni a gépjárművünkre, akkor a legtöbb biztosítótársaság megköveteli a rendszám vagy alvázszám garvírozását autónk üvegébe.

Belső visszapillantó tükrök felragasztása

A személyautókban napjainkban a belső visszapillantó tükröt szinte kivétel nélkül a szélvédő belsejére ragasztva helyezik el. A letört, leesett vagy szélvédőcsere miatt a nem megfelelő ragasztóval visszaragasztott visszapillantók károsíthatják az üveget, ami sok esetben szélvédőcseréhez vezethet. A ragasztók fajtája autótípusonként is változhat, ezért javasoljuk, hogy mindig szakemberrel helyeztessük vissza a belső visszapillantó tükröt.

Légterelők felhelyezése a gépjármű oldalüvegeire

Ha légterelőket helyezünk fel gépjárművünk oldalüvegeire, az esztétikai szempontok mellett nagy segítséget nyújt az utastér szellőztetésekor, különösen esős időben, amikor párásodhatnak az üvegek. A légterelővel felszerelt ablakokat esős időben is le lehet engedni a plexi szintjéig anélkül, hogy az utastérbe víz kerülne.
Cégünk a légterelő felhelyezésekor gondosan ügyel arra, hogy a plexi megfelelően legyen rögzítve és hogy pontosan a helyére kerüljön, hogy a későbbiekben ne akadályozza az oldalüveg leeresztését vagy felhúzását.

Lámpavédő plexik felhelyezése a gépjármű fényszóróira

A teherautók mellett egyre több személyautóhoz gyártanak lámpavédő plexit, melynek használatával kavicsfelverődés esetén nem sérül a lámpatest üvege. Ezek az apró kis ütések így nem mattítják, öregítik a fényszórót, illetve ködlámpát. A felhelyezett lámpavédő plexit a rögzítés módjából adódóan egy mozdulatal le lehet venni, és az alatta lévő fényszórót le lehet tisztítani.
Cégünk lámpavédő plexit áttetsző kék és víztiszta anyagból forgalmaz.

Fényszórók polírozása

Az elmúlt években egyre több személygépkocsi és motorkerékpár első lámpája készül kopolimer műanyagból, legtöbbször vékony karcálló réteggel bevonva. Régen az autók fényszórója üvegből készült. Az üveg ugyan törékenyebb és drágább is, viszont nem mattul be olyan hamar, mint a manapság használt műanyag fényszórók. A kopolimer műanyag kétségtelen előnye - az olcsóbb gyártási költségen kívül - az autótervezők nagyobb szabadsága, hiszen könnyű megmunkálása miatt szinte bármilyen forma megvalósítható.

A műanyag fényszórók hátránya azonban, hogy a nagyon vékony karcálló réteg szinte pár éven belül leválik, a búra pedig bemattul. Nézze meg autójának fényszóróját most és emlékezzen vissza, milyen volt, amikor megvette újonnan, érzékelhető a különbség. A nap UV sugarai, a szél és az eső hatására a "lámpaüveg" anyag bomlani kezd, ezzel egy időben elszíneződik, és szürkés, vagy barnás árnyalatú lesz. Ekkor az izzólámpa energiájának nagyobb része elkezd hővé átalakulni (hiszen akadálytalanul nem tud átjutni a műanyag rétegen), a felület jobban melegszik, így tulajdonképpen öngerjesztő folyamat gyorsul fel. Egy idő után, a lámpa által kibocsátott fényerő is csökken, sötétben érezhetően lerövidül a megvilágított és ezzel egy időben belátható út távolsága. Az emiatt homályos, matt felületű fényszóró búráját megfelelő polírozással újjá tudjuk varázsolni. Szerencsére a lámpa felületűnek vastagsága lehetővé teszi, hogy az évek alatt ismét visszamattult felületet újra kezelésbe vegyük.

e-mail